Skader/klager

Hvad gør du, hvis du finder en skade eller har en klage vedrørende din lejebolig?

I HF Group vil der ved skader og klager typisk være tale om enten uopsættelig skader, en almindelig skade. Herunder kan i se hvorledes i som lejer skal agerer i forhold til skadens eller klagens art.

1. Uopsættelig skade

En skade som ikke kan vente med at blive udbedrett til næstkommende arbejdsdag. Her taler vi typisk om en rør- eller elskade, som på ingen måde kan vente med at blive udbedret til efterfølgende arbejdsdag.

Der kan også i værste fald være tale om brand.

Men skal lejer naturligvis sikre at en sakde ikke udvikler sig unødigt. Dvs. ved vandskade skal man lukke for vandet via stophaner. Ved elskader kan man typisk lukke for sikringsrelæet. Ved brand skal man kontakte brandvæsnet osv.

  • ​Når man har gjort hvad der er muligt i forhold til at skaden ikke udvikler sig yderligere, skal man som lejer kontakte udlejer med det samme på mobil 24 24 91 83.
  • Skulle der ikke blive svaret på dette nummer, vil der typisk være en omdirigering til et andet nummer eller driftsleder.
  • Hvis ikke det lykkedes at kontakte udlejer eller driftsleder via disse opkald, skal man kontakte følgende:

VVS-installatør Morten Østergaard på mobil 51 92 37 31.

El-installatør Aggerholm (Tom Aggerholm) på mobil 51 88 16 02.

Himmerlands entreprenør og kloakmester Thorbjørn Larsen på mobil 40 78 44 29​.

2. Almindelig skade

Er en skade som typisk kan vente til næstkommende arbejdsdag, hvor kontoret er åbent. Dvs. mellem 08.00 og 15.00, Alm. skader er stort set alt hvad der ikke har med ovenstående uopsættelige skader at gøre.

Det vil sige alt fra en vandhane/toilet der drypper, en dør der binder, et vandrør der lækker og som man har sat en spand under, indtil udbedring. Det kan være en vaskmaskine der ikke fungerer og lign.

Her kontakter man udlejer på mobil 24 24 91 83 eller udfylder formularen til højre i dette skærmbillede.

Udlejer vil behandle sagen i løbet af 1 uge. Hvis ikke det er muligt at udbredre skaden i løbet af den efterfølgende uge, vil i få besked fra udlejer, hvornår skaden så vil blive udbedret. Vi forsøger dog altid at få skader udbedret hurtigst muligt.

3. Klager

Klager er typisk en klage over larm fra anden lejlighed, en hund der gør konstant, manglende snerydning, manglende lys i opgang eller lign.

Drejer det sig f.eks. om en gøende hund er det vigtigt at man som lejer først selv forsøger at løse problemet ved at kontakte pågældende nabo eller underbo. Sker der ikke noget ved denne samtale er man velkommen til at kontakte udlejer.

Ved snerydning, manglende lys i opgang eller lign. Er det vigtigt at man først læser sin lejekontrakt igennem, for at sikre at man ikke selv har denne forpligtigelse. I mange tilfælde er disse opgaver lagt ud til hver enkelt lejer via lejekontrakten.

Er det ikke tilfældet kan man kontakt udlejer i kontortiden på hverdage mellem 08.00-15-00 på mobil 24 24 91 83 eller udfylde formularen til højre i dette skærmbillede.